Кошик
1081 відгук
+380 (50) 322-50-24
+380 (66) 749-76-84
+380 (98) 005-96-74
автомобільні фарби та емалі
Кошик

Як правильно зафарбувати подряпину

Як правильно зафарбувати подряпину

ЯК ПРАВИЛЬНО ЗАФАРБУВАТИ ПОДРЯПИНУ

          Загальні відомості

Лакофарбове покриття сучасного автомобіля складається з наступних шарів:

На і оцинкованих сталевих деталях –

1. – реактивний грунт кислотного затвердіння 10-30 мк;

2. - товстошарових акриловий 2к грунт-наповнювач 50 - 100 мк;

для неметаліків -- >

3. – акрилова 2к емаль, кілька шарів у сумі близько 50-60 мк;

для металіків і перламутрів -- >

3. – базова нітро емаль( суміш пігментів з добавкою алюмінієвих або слюдяних лусочок ), кілька шарів у сумі близько 50 – 60 мк;

4. - акриловий 2к лак, кілька шарів сумарно близько 50 – 60 мк.


На пластмасових деталях —

замість реактивного грунту використовується тонкошаровий грунт для пластика, збільшує адгезію наступних шарів акрилових грунтів до пластмасі.

Різні технології нанесення неметаліків (їх ще називають СОЛІД –однорідний, не містить вкраплень) і металіків /перламутрів (їх називають покриття з ЕФЕКТОМ) викликані наявністю в останніх лусочок, які повинні розташовуватися в шарі хаотично і не повинні в ході сушіння переорієнтуватися переважно вздовж поверхні забарвлюється елемента. Для цього в якості сполучного речовини покриттів з ЕФЕКТОМ використовують нітро лак, який характеризується дуже високою швидкістю збільшення в'язкості в процесі сушіння.
На жаль нітро лак не володіє достатньою твердістю, тому базові нітро емалі обов'язково перекриваються твердим акриловим лаком.
Між нітро і акриловим лаком існує ще одне дуже важливе для нас (закрашивателей подряпин) відмінність –нітро лак звернемо, після висихання можна знову розчинити нітро розчинником. Акриловий лак після висихання не розчиняється розчинниками.
Іноді застосовується більш складна система. У цій системі шар № 3 розділяється на два шари : підкладку і «ксираллик» – спеціальна базова нітро емаль високої в'язкості з великими лусочками, пофарбованими у різні кольори.
Доступною мовою "ксираллики" (xirallic) являють собою частинки оксиду алюмінію, також покриті оксидами металів. Оскільки сировина виходить штучно, то вдалося домогтися більшої прозорості і більш правильної форми частинок. Звідси більш високий блиск, кольорова насиченість ніж у "перламутрів". Тобто на яскравому сонці створюється відчуття, що у фарбу додали кольорових алмазів.
Якщо дивитися на колір фарби з вмістом ксираллика в похмуру погоду, він схожий на звичайний металік, але під прямим сонячним світлом частинки ефекту «оживають» всіма кольорами веселки (на темних кольорах). Мабуть, цей ефект розроблений з наступних причин:
– Фарба металік має гарні кути заломлення, що підкреслює об'ємні форми автомобіля. Це виглядає красиво, проте алюмінієві частинки з яких складається пігмент металік будучи безбарвно - сірими, знижують насиченість будь-якого кольору.
– Перламутрові ж пігменти підсилюють насиченість будь фарби, проте з відстані більше 1-го метра перламутрових частинок у фарбі вже не видно, і здається, що машина має просто яскравий колір.
Ксираллик забезпечує фарбі ефект заломлення як металік, але при цьому зберігається насиченість та глибина кольору фарби. Кількість фарб з вмістом таких пігментів неухильно зростає.

Видалення подряпин без підфарбовування

 

 

 

Подряпина або скол пошкоджують один або кілька шарів покриття.

Якщо пошкоджений тільки верхній шар (акрилової емалі для неметаллика або акрилового лаку для металіка), то подряпину можна зашліфувати наждачним шкуркою №2000 або 2500 ( мокрою), потім відполірувати для відновлення блиску слабо абразивними поліролями 3М, FARECLA G3, WAXI abrazivia, TEMPO legkozernista. Можна після шліфування знежирити поверхню антисиликоном і зафарбувати акриловим 2к лаком за допомогою пульверизатора або 1к акриловим лаком аерозольним MOTIP, PRESTO. Після повного висихання лаку (бажано через 3-7 днів)
можна відполірувати переходи для вирівнювання блиску.

 

Усунення подряпин з підфарбуванням

 

 

У тому випадку, коли пошкоджено два або всі три шару лакофарбового покриття, необхідно використовувати ґрунт, фарбу та лак. Реактивний грунт при дрібних дефектах не відновлюють. На вузьких подряпинах зазвичай нехтують і другим шаром (акриловий грунт).
У продажу бувають ремонтні фарби двошарові (нітро база +1к акриловий лак) і одношарові – алкідні, 1к акрилові. На упаковці двошарових фарб завжди пишуть : після висихання перекрити акриловим лаком.
Як підібрати колір фарби – окрема тема, що виходить за рамки цієї інструкції. Не забудьте тільки зробити пробне фарбування на окремому шматочку металу і переконатися, що колір фарби під лаком задовільно збігається з кольором автомобіля.

 

Підготовка поверхні

 

Поверхню необхідно очистити від забруднень, іржі. Бажано розширити площу дефектного ділянки на 0.5-1 мм у всіх напрямках, використовуючи відповідний інструмент (ніж, шило, заточений надфіль...). Іржу видаляти наждачним папером № 240-400 або перетворювачем. Знежирити поверхню за допомогою антисиликона і чистої серветки.

 

Зафарбовування

 

Спочатку потрібно вирішити – чи ми будемо ґрунтувати, або заповнимо подряпину /скол тільки фарбою. Якщо ширина дефекту перевищує 2-3 мм і на дні проглядається нерівний, поїдений іржею метал – потрібно наносити грунт. Грунт (нітро або акриловий) наносимо підходящим інструментом – тонкою кистю, маленьким тампоном, заточеною сірником або зубочисткою. Висушуємо грунт за допомогою фена для волосся 60град З ~ 30 хвилин. Шліфуємо поверхню дефектного ділянки і невелику зону навколо нього шкуркою № 1500, утворюючи поглиблення для подальшого нанесення фарби. Знежирюємо антисиликоном.

Тепер наносимо фарбу. Наносити можна тими ж інструментами, що і грунт. Можна нанести кілька шарів аерозольним розпиленням через трафарет. В цьому випадку потрібно враховувати, що порив вітру може рознести барвисту пил на скло, хромовані деталі. Все повинно бути приховано.

Самое интересное – краску не обязательно наносить очень аккуратно. Главное – заполнить царапину с избытком (с образованием бугорка). После нанесения высушиваем краску феном ~ 30 мин. Излишки краски можно удалить салфеткой, смоченной нитро растворителем (№ 647) или сошлифовать шкуркой № 2000-2500. В случае шлифовки можно нанести фломастером вокруг бугорка круговую метку, исчезновение которой будет сигналом об окончании шлифовки. Еще раз протираем антисиликоном.

Осталось нанести акриловый лак. Лак можно нанести через трафарет с помощью аэрозоли, при этом трафарет нужно располагать на некотором удалении от закрашиваемой поверхности (2 – 7 см). Это обеспечит более плавный переход между новым и старым покрытием. Наносить 2 – 3 тонких слоя лака с промежуточной сушкой 5 – 10 минут.

Можно нанести лак кисточкой, только желательно использовать мягкую художественную (белка или колонок).
После нанесения последнего слоя просушить 20 мин. при 20град С , затем около 30 мин. при 60град.

 

Ремонт закінчений. При бажанні через 3 – 7 днів можна відполірувати відремонтований елемент кузова слабо абразивними поліролями.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner